Za oknem plucha? Nie zapominaj o utrzymywaniu sylwetki w dobrej formie!

Podtrzymaj efekty swoich treningów również jesienią! Ciepłe dni wprost zachęcają do wyjścia ze znajomymi do parku na rolki czy też pierwszych eksperymentów z hulajnogą. Człowiek spędza wtedy czas aktywnie i raczej nie trzeba namawiać do do wprowadzenia trochę wysiłku fizycznego do swojego życia. Wszystko przychodzi wtedy bardzo naturalnie.

Jesteśmy szczęśliwi, zmotywowani, inspirują nas również nasi towarzysze. Jesienną porą dni stają się natomiast coraz krótsze, a chęci do wychodzenia z domu są coraz mniejsze. Stajemy się przygnębieni, jeśli już mamy wielkie chęci to najczęściej kończą się one wykupieniem karnetu na siłownię, którego nie wykorzystujemy nawet w połowie. Tym sposobem często marnujemy pieniądze, które można byłoby spożytkować zupełnie inaczej. Mamy pomysł. Środkiem zaradczym może być wydzielenie i przystosowanie niewielkiej przestrzeni w domowym zaciszu. Co nam się przyda?

Komfortowa, dobrze izolująca od podłoża mata

Tak naprawdę wystarczy nam niewiele. Zakładając, że posiadamy już strój sportowy oraz wygodne obuwie, wystarczy że zakupimy matę do ćwiczeń. Nasz wybór powinniśmy oprzeć na tym, jaki rodzaj ćwiczeń chcielibyśmy wykonywać. Mata powinna mieć odpowiednią długość i szerokość oraz być na tyle gruba, aby dobrze izolowała od chłodnego podłoża. Podczas zakupów zwróćmy uwagę na materiał – poszukajmy takiej maty, którą będzie antypoślizgowa i łatwa do wyczyszczenia. Warto zakupić sobie również specjalny sprej do czyszczenia mat, który pozwoli zachować nam miejsce do ćwiczeń w czystości. Precyzyjnie dobrana mata do ćwiczeń sprawi, że podtrzymywanie efektów letnich ćwiczeń będzie komfortowe, a my nie nabawimy się żadnych kontuzji.

Ciężarki do ćwiczeń, ekspandery

Jeśli tradycyjne treningi na macie to jednak zbyt mało i chcielibyśmy sobie je urozmaicić, możemy włączyć inne gadżety. Jednymi z pierwszych, które mogą przyjść na myśl są ciężarki do ćwiczeń aerobowych. Ich wybór należy jednak dostosować do naszych możliwości. Początkowo warto wybrać te lżejsze i stopniowo podwyższać sobie treningową poprzeczkę. Hantle najlżejsze mają wagę 0,5 kg i nadają się dla osób początkujących, to od nich warto rozpocząć, a później – w miarę możliwości – zmieniać na trochę cięższe. Osobom interesującym się domowymi ćwiczeniami fitness mogą spodobać się także ekspandery. To sprzęt, który miał już kiedyś swoje czasy świetności, teraz jednak znów powrócił do łask. Przyrząd ten pozwala na wzmocnienie i rozciągnięcie wszystkich podstawowych partii mięśni: pleców, ud, klatki piersiowej, mięśni naramiennych.

Przedstawione wyżej sprzęty nie są dużym wydatkiem, warto w nie zainwestować szczególnie na początku, kiedy pragniemy by regularne treningi weszły nam w nawyk. Jeśli zaś będziemy ćwiczyć na tyle często i jeśli na naszą aktywność chcemy przeznaczyć większe fundusze, warto wziąć pod uwagę zakup rowerka treningowego, orbitreka czy też bieżni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.