Pulsometr, krokomierz, stoper… Właściwie po co biegaczom elektroniczne gadżety?

To prawda, że zaczynając przygodę z bieganiem nie trzeba inwestować w pulsometry – na pierwszych etapach treningów zwykły zegarek jest jak najbardziej wystarczający. To dzięki niemu w prosty sposób będziesz mieć pod kontrolę czas trwania maszerowania i biegania. Wraz z rozwojem Twojej formy i podnoszeniem sobie „biegowej” poprzeczki, a już szczególnie gdy zamierzasz wziąć udział w zawodach zaawansowane elektrogadżety, które tutaj po krótce omówimy, mogą stać się Twoim nieodzownym przyjacielem w czasie treningu. To dzięki nim będziesz mógł monitorować na bieżąco efektywność swoich ćwiczeń w o wiele łatwiejszy sposób. Tak też będzie Ci bardziej komfortowo śledzić swoje podbijanie wyników. A więc spójrzmy na propozycje, od których ugina się branża sportowa ukierunkowana na fanów joggingu.

Foot pod

  • Gadżet przyczepiany do buta, podeszwy bądź paska pulsometru.

  • Liczy kroki oraz kontroluje przyspieszenie poprzez specjalny czujnik.

  • Najczęściej synchronizuje się go z urządzeniem do odtwarzania muzyki.

  • Wymagana jest jego kalibracja.

Elektrotrener

  • Urządzenie do słuchania muzyki i monitorowania treningu w jednym.

  • Aby poznać wyniku monitoringu musisz zalogować na specjalny portal [wpisując dane, cel treningu]. Tam też dostajesz zindywidualizowany do swoich potrzeb plan treningu.

  • Gadżet automatycznie instruuje cię w trakcie treningu o tym czy powinieneś spieszyć czy zwolnić – musisz jedynie się do tego dostosować.

Krokomierz

  • Liczy kroki, natomiast wersje bardziej zaawansowane pokazują także pokonany dystans i liczbę spalonych kalorii.

  • Gadżet w przystępnej cenie.

Stoper w zegarku

  • Pozwala na łapanie międzyczasów, co jest funkcją bardzo przydatną szczególnie w odniesieniu do treningów na terenie stadionów.

  • Zaawansowane modele posiadają timer z opcją zaplanowania treningu interwałowego.

  • Najczęściej wyposażony w informacyjne sygnały dźwiękowe.

  • Bardzo przydatna opcja.

GPS w zegarku

  • Pozwala na zdobycie wiedzy o przebytym dystansie i prędkości, z jaką się po nim poruszałeś.

  • Spory wydatek.

  • Kwestie, jakie należy rozważyć przed zakupem to: żywotność baterii, zakres prędkości, wodoodporność, formaty danych przesyłanych do komputera.

Pulsometr

  • Modele z opcją zakładania na klatkę piersiową, nadgarstek tudzież palec.

  • Najprostszy model pozwala jedynie na pomiar tętna, natomiast te bardziej zaawansowane to możliwość zaprogramowania zakresu tętna – co jest podstawą treningu świadomego biegacza.

  • Niektóre modele wskazują także na ilość czasu treningu spędzoną w pożądanej przez nas strefie tętna tj stopień realizacji treningu.

  • Gadżet przydatny również dla osób trenujących głównie w celu zrzucenia zbędnych kilogramów.

  • Mamy do wyboru kodowany bądź niekodowany sygnał wysyłany z paska pulsometru do zegarka.

  • Warto mieć ten gadżet.

4 Comments

  1. Windsurfing JastarniaLover

    Mało jest takich osób, które rozpoczynają swoją przygodę ze sportem i myślą o tym, że aby mieć jak najlepsze wyniki (nie tylko kondycyjne ale i fizyczne, przecież to głównie o to chodzi) tętno jest bardzo ważne. Mało jest takich osób, które w ogołe sobie zdają sprawę z tego, że w istocie to własnie to wpływa na szybkość przemiany materii i wewnętrzne spalanie tkanki. Nie tylko pot i łzy. pozdrawiam

  2. Agata

    Używanie takich urządzeń na początku drogi sportowej nie jest gadżetem niezbędnym – wystarczy zegarek tak jak piszesz 🙂 Ale wiele dla wielu osób to tylko bajery, a zaczynają ćwiczyć aby podreperować kondycję i ulepszyć swój tryb życia, a nie aby uzyskać najlepsze wyniki. Dopiero później, jeżeli ktoś ma zapał i chęci może pójść w to na poważnie. Bardzo dobry wpis 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.