Nordic Walking

Nordic Walking jest nie tylko formą rekreacji, ale i doskonałym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów, przyjemną alternatywą dla siłowni i aerobiku.

Podczas marszu z kijkami spalamy ok. 400 kcal na godzinę, angażując ok. 90% mięśni naszego ciała. Nordic Walking jest efektywniejszy od zwykłego spaceru, ponieważ w czasie tego rodzaju wysiłku zużycie tlenu i spalanie kalorii wzrasta o 40% w porównaniu do spaceru w tym samym tempie.

Zalety

Maszerując z kijkami angażujemy wiele partii naszego ciała, poprawiamy pracę układ krążenia, obniżamy ciśnienie. Wzmacniamy mięśnie kręgosłupa, ramion i barków. Marsz ten stanowi zwiększony wydatek energetyczny, dzięki czemu chudniemy szybciej niż podczas zwykłych spacerów. Ponadto nie obciąża stawów tak mocno jak jogging, jest więc idealną alternatywą dla tych, którzy ze względu na wiek lub choroby stawów nie mogą biegać. Rozwija również wszystkie mięśnie nóg i pomaga modelować sylwetkę. Marsz z kijkami to nie tylko chodzenie, ale także możliwość wykonywania na świeżym powietrzu praktycznych, odchudzających ćwiczeń.

Charakterystyka kijów do Nordic Walking

Kijki charakteryzują się jedno- lub dwuczęściową budową, ich długość dobieramy do wzrostu użytkownika. Posiadają rękawiczkę, która zapobiega przed wypadaniem uchwytu z dłoni podczas dynamicznego marszu. Większość modeli wyposażona jest w wymienne końcówki na różne powierzchnie.

Jak zacząć

Bardzo ważne jest, by nie zaczynać samemu, bez przygotowania, ponieważ można jedynie nabawić się kontuzji lub urazu będącego skutkiem niepoprawnego chodzenia z kijkami. Ten rodzaj marszu różni się od trekkingu czy spacerów rodzajem ruchów, które wykonujemy. Najlepiej wynająć instruktora lub zapisać się na krótki kurs. Z reguły wystarczy już kilka godzin nauki, żeby nabrać wprawy w Nordic Walking.

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.