Guma do ćwiczeń – dobry czy zły pomysł?

Samo to hasło kojarzy się z czasami, kiedy w atmosferze beztroski korzystało się z różnych zabawek, jakie mogły urozmaicić zabawę z rówieśnikami. Ale trzeba na wstępie wyjaśnić, że guma do ćwiczeń gimnastycznych to akcesorium, które ma nieco inne zastosowanie – i upodabnia sesję treningową do profesjonalnych zajęć fizycznych. Czy warto zainteresować się taką pomocą i uczynić ją stałym gościem na treningach? To zależy od tego, czego oczekuje się po swoich sportowych sesjach i czy lubi się pracować z przyrządami.

Jak może ci pomóc guma do ćwiczeń?

Takie sportowe akcesorium to nic innego, jak specyficzna obręcz – podczas ćwiczeń można ją wykorzystać na wiele sposobów. Wystarczy na przykład przydepnąć ją stopą, a jednocześnie ręką rozciągać gumową pomoc, zginając rękę w łokciu. Tym sposobem można poćwiczyć bicepsy – w bardzo nieskomplikowany sposób, unikając korzystania z hantli czy atlasu. Oczywiście na tapetę można wziąć każdy inny mięsień ciała – a trening obmyślić tak, żeby gumowa, dość trudna do rozciągnięcia obręcz, motywowała do podjęcia fizycznego wysiłku. W ten sposób można skłonić do ćwiczeń także mięśnie głębokie, do których nie tak łatwo dotrzeć podczas prostych ćwiczeń fizycznych.

Guma do ćwiczeń może pomóc ci na nowo polubić treningi, które niezauważenie stały się rutyną. Kiedy korzystasz z takiego wsparcia, otwierają się dla ciebie zupełnie nowe możliwości, pojawiają się nowe warianty gimnastycznych wyzwań. Dzięki temu, że guma jest lekka i niezbyt gruba, a przez to daje się zwinąć do niewielkich rozmiarów, można zabrać ją ze sobą wszędzie – i wszędzie urządzić sobie sesję, której efekty będą podobne jak podczas używania znacznie poważniejszego i cięższego sprzętu sportowego. Guma do ćwiczeń może być po prostu lateksową obręczą o długości dwóch metrów. Nie musi to być zresztą koniecznie obręcz, często można znaleźć po prostu elastyczną taśmę, która też z powodzeniem urozmaici niejeden trening.

Kupując gumę do ćwiczeń trzeba jednak dobrze wiedzieć, co się wybiera – bo kupując kota w worku, można się mocno zdziwić podczas treningu. Chodzi o to, że każdy model ma określony zakres oporu. W ten sposób opisuje się to, jakiemu ciężarowi ta guma stawia skuteczny opór. Wybierając większy zakres oporu, wybiera się gumę, która wymaga od ciebie znacznie większego nakładu sił. Jeśli ten opór jest duży, to może oznaczać że guma stawi opór naprawdę pokaźnej ilości kilogramów. Jednocześnie trzeba pamiętać też o tym, że sami możemy wpłynąć na to, jak wielkiej siły trzeba, żeby wykonać dane ćwiczenie – bo w każdej sytuacji guma zachowa się nieco inaczej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.