Ćwiczenia a motywacja – jak utrzymać regularność w treningu?

Tak zwany „słomiany zapał” to największy wróg każdej osoby, która stara się zmienić swój tryb życia. Wiele osób próbuje się podjąć regularnych ćwiczeń w celu poprawy kondycji, zachowania zdrowia czy uzyskania bardziej atrakcyjnej sylwetki, lecz zdecydowana większość poddaje się stanowczo zbyt szybko, rezygnując ze swoich wysiłków wkrótce po napotkaniu się na pierwsze trudności. Można śmiało stwierdzić, że chcąc trenować regularnie, trzeba bardziej skupić się na utrzymaniu swojej motywacji niż na samych efektach.

Dlaczego ludzie tracą motywację to ćwiczeń?

Powodów utraty chęci jest wiele, lecz z niektórymi spotyka się wyjątkowo często. Oczywiście, wymienić trzeba tu zwykłe komplikacje czasowe – jak wiadomo, ćwiczenia fizyczne wymagają tego, aby poświęcić im odrobinę czasu. Aby trenować dzień w dzień, niezbędny jest uporządkowany grafik, który pozwoli na pogodzenie wszystkich obowiązków oraz czasu wolnego.

Kolejna kwestia to brak widocznych efektów. Zazwyczaj aby osiągnąć widoczne, fizyczne zmiany po treningu, potrzeba co najmniej kilku miesięcy. Nie ulega wątpliwości, że jest to dość długi czas, dlatego, chociaż zdecydowanie warto podjąć się takiego wyzwania, niektórzy nie są w stanie zachować swojego zapału, jeśli nie dostrzegają natychmiastowych postępów.

Innych ludzi trening może po prostu znudzić. Każdy ma swoje własne preferencje, a konieczność spędzenia godziny na bieżni może wydać się mało interesująca. Kwestia ta jest jednak uzależniona przede wszystkim od umiejętności dobrania formy treningu do własnych zainteresowań – nie ma sensu ćwiczyć czegoś, czego się zwyczajnie nie lubi.

Jak utrzymać chęć do regularnych ćwiczeń?

Istnieją różne metody na to, aby zachować swoje chęci do regularnego trenowania. Przede wszystkim, trzeba je odpowiednio przemyśleć. Sport może sprawiać przyjemność – wystarczy dopasować daną dyscyplinę do własnych preferencji. W tym celu zaleca się przetestować różne aktywności – gry zespołowe to także doskonały sposób na trening, który sprawia przy tym naprawdę wiele frajdy!

Poza tym warto mieć rozsądne podejście do ćwiczeń, aby zbyt szybko się nie wypalić. Mianowicie, nie powinno się od razu rzucać na głęboką wodę i wprowadzać trening o niesamowitej intensywności. Warto zacząć od drobniejszych aktywności i stopniowo je nasilać, śledząc własny postęp oraz rozwój kondycji. Metoda ta jest nie tylko bardzo satysfakcjonująca, ale i zmniejsza ryzyko kontuzji oraz sprawia, że buduje się swoją sprawność fizyczną w bardziej stabilny i zrównoważony sposób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.